דף הבית / פרויקטים / ייעוץ, סקר סיכונים ושיקום בארוע דליפת דלק

ייעוץ, סקר סיכונים ושיקום בארוע דליפת דלק

ביצוע חקירה סביבתית וסקר סיכונים בעקבות אירוע דליפת הנפט הגולמי בשמורת הטבע “עברונה”, וליווי החל משלב החירום ועד שלב השגרה.

האירוע הוגדר כאסון האקולוגי החמור ביותר שאירע בישראל.

0

דונם הוגדרו כמזוהמים בדלק

0

ק"מ רדיוס התפשטות הדלק מנקודת הפריצה

0

טון קרקע מזוהמת בדלק פונתה מהאתר

0

מס' המשאיות שנדרשו לפינוי הקרקע המזוהמת

סימן ציטוט

ברצוני להמליץ על חברת LDD כנותן שירותים מקצועי בתחום איתור, סקירה, תיחום וטיפול בקרקעות מזוהמות בדלקים וכן ביצוע סקרי סיכונים. בשנים האחרונות ביצעה עבורנו LDD מספר פרויקטים אשר עסקו בזיהומי קרקע, גז קרקע ומי תהום מדלקים.
ניסיוננו מצביע כי חברת LDD נותנת שירותים באופן מקצועי, איכותי ואמין, תוך עמידה בלוחות זמנים ובדרישות הרשויות. אנו מעריכים כי LDD תספק שירותים מקצועיים לכל גוף הנדרש לבצע חקירות סביבתיות, התקנת בארות למי תהום וסקרי סיכונים, באופן מקצועי ויסודי.

קצא"א

תיאור הפרוייקט

בעקבות אירוע דליפת הנפט הגולמי בסמוך לצומת באר-אורה וזרימתו לתוך מרחב שמורת הטבע "עברונה", נדרשה חברת קצא"א לתת מענה סביבתי החל משלב החירום ועד שלב השגרה. חברת קצא"א נאלצה לבצע חקירה של השטח המזוהם לצורך תחימה תלת-מימדית של הזיהום בקרקע, כולל חקירה של מי תהום לבחינה האם הגיע זיהום הנפט גם למי התהום. במסגרת הפרוייקט, מעבר לעבודת חקירה סביבתית המתפרשת על אזור נרחב (מאות דונמים) ותחת לוחות זמנים דחופים, היה צורך בכתיבת מסמכים סביבתיים שעיקרם מענה על שאלות ודרישות המשרד להגנת-הסביבה. בנוסף לכך, בפרוייקט זה היה צורך לבצע את החקירה גם בתוך מרחב שמורת טבע, שהינו בעל מאפיינים ייחודיים ונמצא תחת ניהולה של רשות הטבע והגנים. כמו כן נוהל שיקום קרקע בחפירה ופינוי לכל המשטח המצוי מחוץ לשמורת הטבע, וכן הקמת אתר קליטה זמני לקרקע המפונה.
תהליך החקירה הסביבתית הסתיים בשלב סקר סיכונים, שהינו ביצוע מודל סיכונים לאדם עבור השטח שזוהם מחוץ לשמורת הטבע וכן מודל סיכונים אקולוגי לשמורת הטבע. לצורך ביצוע סקר הסיכונים היה צורך בהתקשרות עם חברת ייעוץ בינלאומית (Ramboll-Environ) ועבודה משותפת עם מומחים מטעמה.

מטרת הפרוייקט

לספק מעטפת מקצועית לחברת קצא"א לביצוע חקירה סביבתית ומתן מענה סביבתי לדרישות הרשויות (המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים). כמו כן, ביצוע סקר סיכונים כשלב אחרון של החקירה הסביבתית.

אופי הפרויקט

עבודה צמודה של מומחי LDD עם מנהלי איכות הסביבה של חברת קצא"א וכן עם נציגי המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים.

תכולת העבודה:

תכנון סקרי קרקע
חקירת מי תהום הן בשמורה והן מחוצה לה בשטח נרחב ומורכב
שיקום קרקע של השטח שזוהם מחוץ לגבולות שמורת הטבע
כתיבת מסמכים סביבתיים רבים כמענה לדרישות המשרד להגנת הסביבה
ביצוע סקר סיכונים עם Ramboll מודל סיכונים לאדם מחוץ לשמורה ומודל סיכונים אקולוגי לשמורת "עברונה".

סימן ציטוט

הידע המקצועי שהביאו איתם מומחיLDD להליך, סייעו בביצוע חקירה מקיפה ויעילה של זיהום הקרקע באתר מורכב ביותר. כמו כן, המוניטין של חברת LDD אפשר עבודה מקצועית ויצירת יחסי אמון בינאישיים ומקצועיים עם נציגי המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, שהינן הרשויות המנהלות של אירוע זה. כתוצאה מכך, על אף האירוע החריג התאפשר תיאום ונוצרה סביבת עבודה מקצועית ועניינית בין הרשויות לחברת קצא"א.